Il Paese

Il paese di Campotamaso

Si arriva dal Maglio di Sopra e, all’altezza del bivio con la contrada Zanusi, si imbocca la Via Chiesa, che porta (come dice il nome stesso) alla Chiesa Parrocchiale. A metà via, si incrocia Via Castiglieri che finisce la sua viabilità al cimitero di Campotamaso.

Lungo la via Chiesa, si può incontrare, di interesse storico, il palazzo Fiorasi, attuale sede dell’ACLI, mentre da via Castiglieri si possono ancora notare le vecchie corti contadine, magnificamente mantenute, con i loro classici cascinali.

Campotamaso_scheletro

Ciapemo 'na brancà de case, metemoghe insieme le stale per le bestie e le tèse per la legna e il fien, Contradasontemoghe na fontana e quatro orti e se trovemo davanti na contra, come che ghe n'è tante da le parti nostre.

Se po' ghe metemo anca un s-ciapo de bòce che suga, tre veciòte che fa la calsa sentà davanti casa, tri o quatro can che còre e snasa dapertuto e qualche galina, gavemo davanti ai nostri òci la contrà come che la gera vinti o ventisinque ani fa...

Eh sì! Da vinti ani a sta parte, anca ne le contrà la vita xe cambià. El progrèsso xe rivà anca lì, el ga portà tante comodità che prima no ghe géra e in cambio el se ga portà via un po' de tranquilità, de serenità e solidarietà. Tute ròbe che ne la contrà vècia maniera
le gera necessarie par vivare pì del pan, pì de la legna pel fògo e de l' erba per le bestie.

Giglio SESAMO, Quadri de contrà, "Il nostro campanile", n.144, XXVI (1982), marzoaprile.

Versione 3.1 - Ottobre 2006